Om föreningen

Bostadsrättsföreningen Hoppet 42 bildades i maj 2006 och består av två bostadshus med fem trappuppgångar – Hökmossevägen 34, 36, 36A, 38 och 40.

I dagsläget finns 32 stycken bostadslägenheter varav en upplåts som hyresrätt. Resterande 31 lägenheter är bostadsrätter. Den totala bostadsarean är 1381 kvadratmeter men det finns även fem lokaler som upplåts som hyresrätt.

Föreningen har på ena bakgården tolv parkeringsplatser där det är möjligt att hyra en parkeringsplats. På bakgården finns också en uteplats med grill som är till för föreningens medlemmar.

Föreningen förvaltas av Nordstaden AB som sköter fastigheten.

År 2006-2007 genomgick fastigheterna en omfattande renovering där bland annat fasaden putsades, målades och förstärktes. El och samtliga stommar byttes, nya fönster installerades och nya toaletter, handfat och blandare till dusch i badrum byttes ut.

Föreningsstämma

Föreningsstämman, eller årsmötet, hålls mellan 1 mars och 30 juni varje år. Medlem i bostadsrättsföreningen har rätt att lämna motioner och att rösta på stämman, där bland annat styrelsen väljs. Motioner ska lämnas till styrelsen senast 1 februari.

Föreningens ekonomi

Aviseringen av årsavgiften sker kvartalsvis. Avgiften betalas månadsvis den sista vardagen varje månad. Den senaste avgiftshöjningen gjordes 2023 med 5,0 procent.